Moja skúsenosť a predstava

Som presvedčený,že veľa ľudí hľadá spôsob ako si zlepšiť kondíciu, lepšie sa cítiť, mať viacej energie a mnohí sú dnes už ochotní investovať čas a úsilie do zlepšenia svojho zdravia.

Ale ako to v praxi vyzerá? Človek, ktorý sa necíti najlepšie, je unavený,možno má nadváhu, alebo ho často bolí chrbát, hlava, kĺby a trebárs pociťuje aj iné príznaky, že s jeho telom a jeho dušou nie je všetko v poriadku, takéhoto človeka naše lekárstvo rieši len ak mu zistí, nameria už začínajúci chorobný stav, ktorý je medicínsky popísaný. Ak sa ale nič nezistí, tu sa rady nedočkáte, česť výnimkám. Buď si poradíte sám, uvedomíte si, že niečo nerobíte správne a začnete meniť svoj životný štýl, alebo ste čakateľom na zhoršenie zdravotného stavu s nasledovným liečením liekmi často so škodlivými vedľajšími účinkami. Iné je samozrejme použitie liekov v špecifických prípadoch a v akútnych prípadoch ohrozenia života. Prevencia v rámci medicíny je veľmi všeobecná, nekonkrétna a málo účinná.

Tam kde nepomáha konzervatívna medicína má určite opodstatnenie prírodná, alternatívna medicína. Pracuje na báze harmonizácie organizmu s nastolením rovnováhy všetkých procesov v tele, a so schopnosťou organizmu k samoliečeniu. Samozrejme takéto liečenie začína napr. bylinkovými čajmi, rôznymi tinktúrami, obkladmi, kúpeľmi, otužovaním, atď. a končí výživovými doplnkami, ktoré nie sú najlacnejšie, a ktoré sú často presadzované výrobcami cez rôzne marketingové spoločnosti podobne ako lieky farmaceutickými firmami. Tieto výživové doplnky nemajú žiadne vedľajšie účinky, Ja osobne nepracujem pre žiadnu distribučnú spoločnosť a neponúkam, ani nepredávam žiadne doplnky výživy. Mám ale s výživovými doplnkami svoju skúsenosť, poznám ich a v špecifických prípadoch ich viem aj doporučiť.

Myslím si, že základná zmena životného štýlu by mala začať zmenou stravovacích návykov, pitného režimu, pohybovej aktivity, rozumného otužovania, odkyslenia organizmu, atď. , ale aj zmenou myslenia a prístupu k životu.

Napríklad v rámci ovplyvnenia výživy je to trochu zložitejšie. Existuje veľa výživových smerov a tým aj stravovacích spôsobov a nie je jednoduché sa v nich orientovať.

Uvediem niekoľko príkladov. Napríklad vegetariánstvo nebude vyhovovať osobám s krvnou skupinou 0. Tieto by podľa teórie o krvných skupinách mäso mali konzumovať. Vegetariánstvo bude menej vyhovovať aj osobám zimomravejším, so studenými rukami a nohami , náchylným na ochorenia chronického charakteru, a iné prejavy , a to najmä v zimnom období. Mäso sa totiž správa oteplujúco, podľa Číňanov je to JANG potravina a jeho mierna konzumácia najmä v zime u takýchto osôb je "menším zlom" ako jeho absolútne vylúčenie zo stravy. Delená strava má svoje opodstatnenie, ale každý máme iný metabolický a enzymatický systém, takže čo niekomu robí problém, druhému vôbec neškodí. Surová strava má v sebe veľa vitamínov, minerálov a enzýmov, ale výrazne ochladzuje. Napríklad citrón výrazne odkysľuje organizmus, ale aj ochladzuje. V našej strave sa nachádza určite viacej tých potravín, ktoré v tele pôsobia kyselinotvorne, preto pre zachovanie zdravia je potrebné jesť potravíny so zásadotvorným účinkom . Odkyslením organizmu sa nastavení nová kvalita vnútorného prostredia, vďaka ktorej procesy spúšťajúce ochorenie sú minimalizované. Americký mikrobiológ Dr. Robert O.Young tvrdí, že existuje len jedna choroba a tou je prekyslený organizmus. Myslím si, že to určite viac platí, ako neplatí.

Týmito súvislosťami som len chcel naznačiť možnosti vzájomného prepojenia a používania fungujúcich metód a spôsobov stravovania. Zmeniť výživu je asi to najťažšie, sú v tom naše návyky a naše chute. Nemyslím si, že človek musí byť otrokom nijakého systému, ale každý systém stravovania môže byť v niečom pre každého prospešný. Sám dodržiavam len tie pravidlá a zásady výživy , ktoré mi vyhovujú a prospievajú. Mať v tom trochu slobody, ale zároveň aj prijať určitú mieru zodpovednosti za svoje zdravie. A preto je dôležité mať systém v konzumácii zdravších, vhodnejších jedál. Potom občas guláš, pizza, alebo koláč nie je žiadny problém. Jednoducho dostanete na to chuť, netrápte sa, odmeňte sa za novú disciplínu v stravovaní, pohybovej aktivite atď. Ak žijete zdravšie, tak žijete aj s určitou rezervou, a niet sa čoho báť. Samozrejme miera prehrešku závisí od toho čo sledujem, od mojej genetiky, zdravotného stavu a iné. Nejde však len o výživu. Každý človek je jedinečný a odlišný, každý aj ináč motivovaný a pripravený na možnú postupnú zmenu. A to treba rešpektovať. No je potrebné si uvedomiť skutočnosť, že len v zdravo fungujúcom organizme sa môže naštartovať napríklad redukcia, ale aj nárast svalovej hmoty u mladých štíhlych chlapcov a mužov.

A práve v možnostiach zlepšenia výživy, pohybovej aktivity, ako aj v iných spomínaných oblastiach mám dlhoročné , najmä praktické skúsenosti, rád pomôžem a odovzdám ich ďalej.